Konceptvisualisering - Take Off


Konceptvisualisering var denne opgaves udgangspunkt. I samarbejde med en kunde, som i dette tilfælde var studerende fra serviceøkonom-uddannelsen, udviklede jeg sammen med min gruppe materiale, som kunne hjælpe kunden med at visualisere sit fremtidige koncept.

Pitch
Inden første møde med kunden lagde vi hovederne i blød og udviklede i fællesskab et logo og et storyboard, så kunden kunne få et indblik i, hvordan vores kampagnevideo ville se ud. Kunden havde enkelte ændringer, og vi fik som gruppe opklaret en del spørgsmål, som var opstået undervejs i processen. Efterfølgende holdt vi flere møder med kunden, da et tæt samarbejde og god kommunikation var vigtig for det færdige produkt.

Kampagnevideo
Vi udviklede en kampagnevideo ved at lave actions i photoshop, som på den måde viste idéen om en restaurant inde i en fly og en udkigspost på toppen, hvor man kunne se på fly, der landede og lettede. Tegningerne klippede jeg sammen med vores interview af ejeren af Takeoff. Videoen er ment som en længere kampagnevideo for flyentusiaster eller madelskere.

rytmikken
rytmikken
placeholder

Logo
Vores første udkast til logo var ikke lyst og nordisk nok for kunden, og vi lavede derfor en ny version i hvid. Dette kunne kunden bedre lide, og det blev derfor det vi gik med. Da vi til præsentationsdagen fik feedback, blev der sagt, at logoet lignede et legetøjsfly og ikke var virkelighedstro. Vi udviklede derfor et nyt logo, som var rigtig proportioneret.

Website
Kunden ønskede sig en hjemmeside, hvor det primære formål skulle være at bestille et bord. Vi lavede en prototype i Adobe XD og resultatet kan du se nedenfor.

rytmikken

Bannere
For et nyt koncept er branding vigtigt, og i dette projekt blev brandingstrategien lagt på bannere. Vi udviklede et banner, hvis primære brug kunne være på sider som f.eks. Facebook.

Boarding pass
Vi udviklede ydermere en prototype af, hvordan en e-mail til folk, der havde bestilt bord så ud. Kunden ønskede, at man allerede fra start af fik oplevelsen af, at man skulle ud og flyve, og derfor skulle bordbestillings-emailen ligne et boarding pass.

rytmikken