Design Thinking - bObles


Design Thinking og gruppearbejde var udgangspunktet i dette projekt. Vi lærte om marketingstrategier og Adobe InDesign

Design Thinking
Vi startede vores design thinking proces med understand-fasen, hvor vi satte os ind i, hvilken virksomhed bObles er, og hvad de repræsenterer. Vi undersøgte deres konkurrenter og på hvilke punkter, de kunne optimere deres salg. Efterfølgende interviews gav os en masse oplysninger om vores målgruppes holdninger til bObles’ produkter, og vi kunne derefter dele data op i et empathy map. Brainstorming og picthing var også en del af vores process, og her kom vi frem til de produkter og det kampagnemateriale, vi ville lave for bObles.

rytmikken
rytmikken

Messemateriale
Vi havde delt vores messemateriale op i 2 kategorier. Materiale til brugere af bObles og materiale til forhandlere. Plakaterne og folderne blev lavet i InDesign. Under vores idégenerering kom vi på idéer til produkter, som ville øge salget af bObles produkter. De forskellige måder produktet kunne bruges på betød nemlig meget for kunderne ifølge vores interviews. Vi udarbejde derfor en folder som forhandlere af bObles-produkter kunne placere ved siden af bObles produkterne, som kunderne kunne tage med, og som på den måde ville inspirere kunderne til at købe flere. Til venstre ses flyeren til forhandlerne.

placeholder
placeholder

Kampagnemateriale
Vi lavede ydermere en busside, et bushængeskilt og en plakat til et busstoppested samt et e-magasin. E-magasinet kan du finde her(LINK!). Vores outdoor posters og hængeskilte havde fokus på inspiration til brug af bobles produkter. Vi kom frem til et gennemgående tema for outdoorposters og hængeskilte med hhv. tumletid, træningstid, kvalitetstid og sengetid. Vi brugte billeder som brugerne kunne relatere til og som viste den ”tid”, de skulle bruges i. Eksempelvis ses billede med en kvinde, der træner og overskriften “Træningstid”. Dette har vi gjort for, at vise brugeren og den potentielle kunde, at bObles er mere end bare et tumlelegetøj til børn. Desuden valgte vi at indsætte en QR-kode, som gjorde det nemt for brugeren at scanne og komme i gang med download af vores app.

rytmikken
rytmikken
rytmikken